FAQ - Ofte spurgte spørgsmål
I vores FAQ kan du finde svar på de spørgsmål, vores kunder ofte stiller os.
I vores FAQ, kan du blandt andet få svar på de mest almindelige spørgsmål om betalinger, fragt og vedligehold af skilte.
Er der noget, du ikke kan finde svar på, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 82 82 30 84 eller kundeservice@e-skilte.dk.
Bestilling
På mange af vores skilte, kan du se ændringer i teksten med det samme. Så her ser du på skærmen, det vi producerer.
Men på andre skilte, kan være en god idé, hvis du har valgt tekstændring, sendt os indhold til designet eller bedt om andre ændringer. Når du er inde på det skilt, du ønsker at bestille, kan du vælge ‘Tekstændring‘, og så kommer der muligheden ‘Få et billede af skiltet tilsendt, inden vi printer det (29,00 kr.)‘. Feltet kommer kun frem, hvis du har mulighed for at vælge ‘Tekstændring’.
Det koster kr. 29,- at få os til at sende dig dette til godkendelse.
På den måde er vi sikre på, at du modtager det skilt, som du har forventet.
Har du eksempelvis lavet en fejl i dit Design-selv skilt eller skrevet en forkert tekst under tekstændringen, kan du besvare din ordrebekræftelse, du har modtaget på mail og fortælle os om fejlen.
Har du valgt ‘Ekspres produktion‘ bedes du ringe til os på tlf. 82823084, så kan vi muligvis nå at rette det inden produktion.
Har du ikke din ordrebekræftelse, så send os da en mail på kundeservice@e-skilte.dk med dit ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.
Herefter vil vores designer rette fejlen, så du får det produkt, du har brug for.
Når en bestilling er lagt i vores system, kan vi desværre ikke ændre denne. Du kan dog altid lave en tillægsordre eller kontakte vores kundeservice for at annullere en ordre og derefter lave en ny med rette produkter.
Find din ordrebekræftelse og besvar den med dit nye ordrenummer, så kan vi som oftest sende dem sammen, så du ikke skal betale fragt to gange.
Et godt tip kan være at vælge ‘Afhentning’ som fragtmetode på tillægsordren. Så betaler du det rigtige beløb – altså uden fragten – og så skriver du det nye ordrenummer til os, så vi kan sende dem afsted sammen.
Det gør vi faktisk. Som standard i sortimentet har vi også skilte på tysk og engelsk. Er der et skilt, som ikke er på det nødvendige sprog, kan du skrive din egen tekst på det ønskede sprog i “Tekstændring”-feltet inde på produktet. Her vil du kunne skrive teksten på det sprog, som du ønsker på dit skilt.
Ja, det har vi. Mængderabatten afhænger af, hvor mange ens produkter du bestiller.
Herunder kan du se mængderabatterne:
- Bestiller du 2 ens produkter: 10%
- Bestiller du 5 ens produkter: 20%
- Bestiller du 10 ens produkter: 30%
- Bestiller du 25 ens produkter: 40%
- Bestiller du 50 ens produkter: 50%
Når du bestiller et produkt, er det vigtigt, at du bestiller det rigtige materiale. Et skilt til brug udendørs kan ikke være af det samme materiale, som et der skal bruges indendørs pga. vind og vejrs påvirkning af materialet.
Når du er inde på et produkt, kan du scrolle ned og se videoer, hvor vi beskriver de forskellige typer materiale, så du bedre kan danne dig et overblik over det rigtige valg for dig. Desuden får du her et hurtigt overblik over materialernes styrker og svagheder, samt hvor de kan monteres.
I vores menu under ‘Hjælp‘ har vi også en udførlig materialeguide.
Alternativt kan du klikke her og komme direkte til vores materialeguide
Ja, det kan du sagtens.
Når du er inde på produktet, har du på en del af vores produkter mulighed for at lave ændringer og se dem med det samme på skærmen.
På andre skal du blot udfylde din tekst i “Tekstændring”-feltet. Ønsker du at se et eksempel på produktet, kan du her vælge ‘Få et billede af skiltet tilsendt, inden vi printer det (29,00 kr.)‘. Denne mulighed er KUN tilgængelig, hvis man kan lave en tekstændring. Så sender vi designet til godkendelse via email, inden vi producerer det. Det koster kr 29,-
Herefter vil vores designer overtage opgaven og tilpasse skiltet til dine ønsker.
Betaling
Når du laver en bestilling via vores hjemmeside, vil pengene først blive trukket, når ordren sendes fra vores produktion i Slagelse.
Ifølge dansk lovgivning må vi først trække pengene, når din ordre er færdig og afsendt.
Når du handler hos E-skilte, har du mulighed for at betale på mange forskellige måder; herunder også med EAN. For at betale med EAN skal du blot vælge EAN-betaling under trin 2 af checkout, hvor du også indtaster dine kundeoplysninger. Herefter kan du indtaste EAN nummer, referenceperson og rekvisitionsnummer.
Ved handel på nettet kan der nogle gange opstå problemer med betalingen. Det kan eksempelvis være problemer med MobilePay, NemID, MitID eller med netværket.
Hvis du modtager en ordrebekræftelse på mail, så har vi modtaget din ordre.
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse på mail (tjek gerne sin SPAM-folder), kan du ikke regne med, at din ordre er gået igennem. Vent 5-10 minutter for at se om ordrebekræftelsen er forsinket, før du enten forsøger igen eller kontakter os.
Oplever du fortsat problemer med betalingen, er det en god idé at kontakte os på tlf. 82823084, da problemet ofte kan løses via telefonen. Kontakter du vores kundeservice, vil vi i det fleste tilfælde hurtigt kunne løse problemet.
Når du foretager en bestilling via vores hjemmeside, modtager du en ordrebekræftelse umiddelbart efter din bestilling. Har du valgt faktura-betaling vil du modtage en faktura, når skiltene er færdigproducerede og er klar til afhentning eller levering. Når dine varer sendes fra vores butik i Slagelse, vil du modtage et tracking nummer.
Ja, du kan godt vælge at betale på faktura. Vi afsender da fakturaen, når vi afsender dine varer fra os.
Det koster kr. 39,- at vælge fakturabetaling, da det kræver mere administration end at betale med kort, MobilePay eller EAN.
Det kan ske, at en betaling og en rykker krydser hinanden. Det kan også være, at der er sket fejl i en indbetaling. Oplever du derfor at få en rykker, selvom du har betalt en faktura, så kan du kontakte vores bogholderi på bogholderi@e-skilte.dk
Her kan de hjælpe dig bedst videre, da de har direkte adgang til at se indbetalinger og regnskabet.
Vores kundeservice er delt op i almindelig kundeservice, erhvervssalg og bogholderi, og det er altid bogholderiet, der håndterer sager omkring betaling og regninger.
Fragt & forsendelse
Fra det tidspunkt du har lagt din ordre, vil der typisk gå op til 1-5 hverdage, før vi afsender dine varer, alt afhængigt af materialer og mængde.
Den estimerede afsendelsesdato vil fremgå inde på selve produktet, når du shopper på vores hjemmeside.
Hos E-skilte har vi ikke et lager af produkter, så når vi modtager din ordre, bliver dine produkter speciallavet til dig. Således har vi minimalt spild under produktionen, da vi ikke producerer et unødvendigt antal varer.
Hos E-skilte har vi fri fragt til pakkeshop, når du bestiller for mere end 599 kr. Når beløbsgrænsen er nået, vil du kunne se, at leveringsmetoden GLS Pakkeshop står til 0 kr.
Har du ikke modtaget noget trackingnummer på din e-mail, er din pakke sandsynligvis ikke sendt endnu.
Du kan derudover på din ordrebekræftelse trykke på linket Er vores leveringstid overskredet, er du velkommen til at kontakte os på 82823084 eller på kundeservice@e-skilte.dk. Således kan vi se, hvor langt i processen din pakke er.
Ja, det kan du sagtens. Når du har lagt dine ønskede varer i kurven, kan du vælge leveringsmetode. Du skal blot vælge ‘Afhent hos E-skilte (Slagelse)’. Når dine skilte er færdigproducerede, vil du modtage en besked fra os om, at din pakke er klar til afhentning.
Når din pakke sendes fra vores butik i Slagelse, modtager du en mail med et trackingnummer, hvor du kan spore din pakke. Du kan også indtaste dette trackingnummer hos GLS, hvor du kan du følge din pakkes forløb. Her vil du kunne følge trin for trin, hvor din pakke er. Der går typisk én hverdag fra registreringen hos GLS, til du modtager din pakke.
Modtager du en ordre, som er ødelagt under fragten, vil vi meget gerne bede dig benytte vores reklamationsformular.
Her udfylder du alle de data, vi skal bruge for enten at erstatte dine varer eller tage dem retur. Skal du returnere varen, sender vi dig gerne returlabel, så du ikke selv skal betale for returneringen.
Vi beder dig sende os et billede, så vi både kan se problemet, men også så vi kan dokumentere overfor vores fragtleverandør, hvad der er sket.
Når du bestiller et skilt med tilhørende skiltestang, modtager du dine skilte fra os og din skiltesstang fra et eksternt fragtfirma.
Vi bestræber os altid på, at dine skilte og din skiltestang ankommer samme dag, men grundet stangens størrelse og vægt kan den i nogle tilfælde ankomme en eller to dage senere.
Fragtmanden har lov til at stille skiltestænger uden signatur, men de vil altid tage et billede af, hvor de har sat skiltestangen som dokumentation. Det betyder derfor, at du ikke behøver at være hjemme, når den leveres.
Når du laver en bestilling hos E-skilte, vil du i din kurv kunne se fragtomkostningerne. I kurven vil du også kunne se dine muligheder for forsendelse, om du ønsker levering til pakkeshop, privat eller erhverv.
Du kan også vælge ‘Afhentning’, hvilket er gratis, og så hente skiltet hos os i Slagelse.
På ordrer over kr. 599,- er fragten gratis til pakkeshop.
Vedligehold af skilte
Vedligeholdelse af særligt udendørs klistermærker er vigtigt for at sikre klistermærkets holdbarhed og synlighed. Udendørs klistermærker er typisk udsat for vejrforhold, der over tid kan forringe skiltet kvalitet, hvis skiltet ikke bliver vedligeholdt. Vi anbefaler, at man med jævne mellemrum rengør sit klistermærke for at undgå ophobning af snavs.
For at rengøre skiltet, anbefaler vi, at man starter med at tørre skiltet af for støv og andet snavs. Dette kan let gøres med en tør klud eller en børste. Herefter kan man bruge en klud med varmt varm og en mild sæbe til at vaske det øvrige snavs af.
Når du laver vedligehold på dit klistermærke, er det vigtigt at være forsigtig omkring kanterne, så der ikke kommer sæbevand ind under skiltet. Det vil forringe skiltets klæbeevne. Vi fraråder desuden, at man anvender hårde rengøringsmidler.
For at sikre lang holdbarhed på dit plastik (PVC) skilt, anbefaler vi regelmæssigt vedligehold af skiltet. Er skiltet monteret udendørs, vil det blive udsat for vind og vejr, der over tid kan forringe skiltets kvalitet og synlighed. Derfor er det også vigtigt at vedligeholde skiltet med jævne mellemrum.
Hvis skiltet er reflekterende, selvlysende eller har en antigraffiti laminat, anbefaler vi, at man rengør skiltet med sæbevand og en blød klud. Det er vigtigt, at alger og alt snavs, bliver tørt af skiltet for at forlænge skiltets levetid.
Er skiltet ikke reflekterende, selvlysende eller har en antigraffiti laminat, kan du nøjes med at rense skiltet med vand og en blød klud. Her fraråder vi, at man anvender skrappe rengøringsmidler eller eksempelvis en højtryksrenser, da det i værste fald kan ødelægge skiltet.
For at forlænge levetiden på dit aluminiumsskilt skilt, anbefaler vi, at man foretager vedligehold af skiltet med jævne mellemrum. Ved udendørs montering af skiltet, vil det typisk blive udsat for vind og vejr, der over tid kan forringe skiltets kvalitet og synlighed, hvis man ikke vedligeholder og renser skiltet regelmæssigt. Typen af skilt, du har bestilt, afgør hvordan skiltet skal vedligeholdes.
Hvis skiltet er reflekterende, selvlysende eller har en antigraffiti laminat, anbefaler vi, at man rengør skiltet med sæbevand og en blød klud. Det er vigtigt, at alger og alt snavs, bliver tørt af skiltet for at forlænge skiltets levetid. Er der noget snavs på skiltet, som ikke kan komme af med sæbevand, kan du ty til skrappere rengøringsmidler. Da skiltet er beklædt med en laminat, skal du ikke være bange for at beskadige printet. Vær forsigtig omkring kanterne.
Er skiltet ikke reflekterende, selvlysende eller har en antigraffiti laminat, kan du nøjes med at rense skiltet med vand og en blød klud. Her fraråder vi, at man anvender skrappe rengøringsmidler eller eksempelvis en højtryksrenser, da det i værste fald kan ødelægge skiltet.